Author Topic: Ik ben nieuw en heb raad nodig.  (Read 1133 times)

garayuk

• Nieuweling
  • *
    • View Profile
Ik ben nieuw en heb raad nodig.
« on: 16 February 2010, 12:18:59 »
Hoi. Ik ben nieuw en wil me even voorstellen. Ik ben Jack,een man van 63 jaar en lijd nu al een jaar of 4 aan jicht. Het is begonnen in de grote teen en ik had er slechts sporadisch last van en bestreed
de ontsteking met \"Biofenac\"
Ongeveer 2 jaar geleden ging alles in sneltreinvaart en werkte de
\"biofenac\" niet meer. Toen werd \"Normulen\" voorgeschreven en dit werkte ook maar 1 keer. Daarna \"naproxan\" en ook maar eenmalige werking. Toen kreeg ik \"arcoxia 120 mg\" en dat bleek een wondermiddel. 1 tablet en de volgende dag was de ontsteking weg,mits ik niet te lang wachtte met innemen. Dat is  zo`n 1.5 jaar goed gegaan,maar het laatste half jaar moet ik wel 6 dagen deze tabletten nemen,terwijl ik ze vanwege mijn bloeddruk maar maximaal 3 dagen mag nemen. Ook combineer ik het met \"colcicine\".

De laatste 6 maanden zijn er in totaal maximaal 10 dagen geweest dat ik geen jicht of pijn had. Ook vliegt het van de ene kant naar de andere en ook in de enkels en knien.
Ik drink wel een borreltje,maar geen bier of wijn,en ik drink elke dag minimaal 3 liter water.

Ik kan totaal niet meer functioneren op deze manier. Ik moet afvallen van de neuroloog ( weeg 95 kilo ),maar ik kan mijn volledig ingerichtte trimkamer met diverse apparaten niet meer gebruiken omdat bij lopen of andere bewegingen direct de volgende nacht ik uit mijn bed moet om een jichtaanval te bestrijden.

Ik was aan het zoeken op internet en kwam \"ontzuring door bakpoeder\" tegen,en dit is mijn laaste hoop. Echter ik kan nergens de hoeveelheid ( dosering ) vinden.

Alle tips van jullie zijn erg welkom. Ik ben zelf ten einde raad.
Jack.

LPH.bvba

• Volwaardig lid
    • View Profile
« Reply #1 on: 16 February 2010, 12:47:45 »
ik ben al een ewigheid jicht lijder.
De laatste jaren kan ik nogal gemakkelijk duiden hoe die laatste aanval er nu weer gekomen is.
Ik kan het meestal mezelf verwijten? EN HET IS VAAK EEN OPEENVOLGING VAN NEGATIEVE FAKTOREN.
wat ik bedoel is dat ik vaak in periodes van grote emoties, stress of oververmoeidheid ook nog eens te veel alkohol drink,jointje smoor, vettig eet;... kortom Rock&roll is weer eens the king.
Gek genoeg drink ik dan ook nog eens te weinig water of ontzurende thee.
Eenmaal prijs telt nog n zaak: er zo snel mogelijk vanaf geraken.
Voor veel ervaren jichtlijders betekend dat:
- bij de eerste tekenen van ongemak, zeurderig onbepaald gevoel in een gewricht,..direkt en zonder nadenken 1 pilletje colchichine innemen. (samen met dichlofenac dat ontstekings remmend werkt)
- gaat het niet over( binnen 1a2 uur, of in het tegendeel komt er echte jicht pijn neem dan 2 pilletjes (idem met dichlofenac).
- herneem om de 2 uur tot er verbetering intreed en dan neem je bijvoorbeeld nog eens 4 uur later nog een stel pilletjes.

opgelet: stoppen met colchicine zodra je diaree of maagproblemen krijgt. wel doorgaan met dichlofenac.
Het idee daarachter is dat jicht los van de onmenselijke pijn op zich veel schade veroorzaakt aan je kraakbeen en gewrichten.
wie lang afgezizn heeft kent het gevoel van napijn maar al te goed.

wat kan je doen om jicht te vermijden of te verminderen.
ANDERS GAAN LEVEN

verminder vooral het stress gehalte in je leven. stress verzuurt je geestelijk en ook lichamelijk
drink voldoende water, kruidenthee,..  zegge 2a 3 l per dag
volg de voedingsadviezen van ashwin
wat niet wil zeggen dat je bij elk feestje weer prijs hebt.

ps in de bioshop vind je vaak goede hulp
MSM als natuurlijke ontstekingsremmer; is minder schadelijk dan dichlofenac bij langdurige inname
vloeibare silicium om bot en kraakbeenschade te herstellen
idem voor glucosamine met chondroit
en je vind een uitgebreid gamma thee\'s waar er zeker een paar naar uw smaak en behoefte zijn.

veel succes
philippe

je kan door te ontzuren ook gemakkelijker eens tegen een stootje

philippe
philippe

PeterB

• Junior
  • **
    • View Profile
« Reply #2 on: 16 February 2010, 21:27:44 »
Dag Jack

Heb zelf een aantal jaren geleden (bakpoeder)beter zuiveringszout genomen. Echter heb je last van hoge bloeddruk dan bneter niet doen. Ik ben gestopt vanwege zeer hoge bloeddruk.

Je zult zelf een richting moeten vinden, een ieder reageert anders. Tips staan er genoeg op deze site. Zu je adviseren onder behandeling te gaan van reumatoloog. Vanaf ca 1998 heb ik daar tot nog toe de beste resultaten

Gr Peter

Jacco.

• Junior
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: 28 February 2010, 21:51:10 »
dag jack,

ik heb net een antwoord gegeven in een ander ondwerp op de vraag van jim of alkalife helpt. als ik jou verhaal lees moet je alkaife gaan proberen. op de website www.alkalife.nl staat ook een verhaal over jicht en ontzuren (bakpoeder drinken is gevaarlijk voor de hoge bloeddruk. wat ik begrijp is dat met alkalife het lichaam zelf natriumbicarbonaat gaat maken. ik gebruik het al 2 maanden en heb al een maand geen aanval gehad en de bult op mijn voet is ook weg.moet je zeker proberen.
groet, jacco